Karabasan'ın ilk 150 sayfasını zorla okudum. Kitaba giremedim bir türlü ama okumayı bırakmak da istemedim. Ortalara doğru hikaye heyecan kazanmaya başladı ve okuması da çok daha keyifli hale geldi. Bitirdiğimde ise kitabı tam olarak sevdim veya sevmedim diye net bir tanımlama yapamadım. Güzel yönü baş vampir karakterimizin daha önce hiçbir vampir kitabında rastlamadığım ülküsüydü. Bu yönden değişikti. Beni zorlayan ilk 150 sayfa ise kitaptan da soğumama neden olan öğelerden biriydi. Sonuçta ben bu kitabı, yazarının G.R.R. Martin olması sebebiyle biraz beklentiyle okuduğumu fark ettim. O yüzden de beğeni seviyem yüksekti. Pek tarzını bilmediğim bir yazar olsaydı daha çok beğenirdim diye düşünüyorum. Yine de mutlaka bir şans verilmesi gereken kitaplardan, özellikle Martin'i ya da fantastik edebiyatı seviyorsanız, okumalısınız.