Ben bir kitap okudum hemde ne. Bir güzel hüzünlendim. Sanırım #2025 yılının ilk beni ağlatan kitabını da okumuş oldum. Öncelikle yazarın duygu geçişlerine ve yazım diline bayıldığımı söylemek isterim. Yani ırkçılık, geçmiş zaman şartları çok ama çok iyi işlenmişti. Kitap geçmiş yani 1973 ile 2016 yılları arasında geçiyor. Civil yani baş karakterimizin kızına anlattığı geçmişi ile devam ediyor. Bir başarı hikayesi demek bence çok basit kaçacak. O yüzden duyguların ve gerçeklerin harmanlandığı enfes bir hikayeydi diyebilirim. Gerçek bir hikayeden esinlenerek yazılmış olması ise kitabın bonus kısmıydı. Kısaca konusundan bahsetmek istiyorum. Umarım #spoiler vermeden kitabın konusunu sizlere aktarabilirim. Şimdiden kitabı almanız tavsiyemdir dostlarım.
Civil yeni mezun olmuş bir hemşiredir. Aile planlaması kliniğinden görevlendirilerek afro - amerikan kadınlara bir iğne desteğinde bulunan bu klinikte çalışmaktadır. Birgün görevli gittiği evde 11-13 yaşındaki kız çocuklarının bu iğneyi boş yere olduklarını fark eder Hatta bu İğneden sonra vücutlarında farklı karşılıklar aldıklarını görür. Ayrıca bu kızlar bir erkekle beraber olmayı bırakın yan yana bile doğru düzgün gelmemişlerdir. Tek sorun onların siyahi ve yardıma muhtaç olmalarıdır diyebiliriz. Artık Civil için bu durumu sorgulama vaktidir. Çünkü gördüklerini ve duyduklarını geçiştirmek mümkün değildir. Zamanla öğrendikleri ise onu derinden sarsacak cinstendir. Daha fazla derine girmeden kitabın bu şekilde ilerlediğini söylenebilir. Başta da söylediğim gibi ırkçılık ve kadına yapılan zulüm Aslında dikkat çekmekte kitapta. ister istemez bir anda kendimizi kitabın içinde buluyorsunuz ve oradan çıkmak için de çok uğraşmanız gerekiyor. Bilinenler, bilinmeyenler, yaşananlar, yaşanmayanlar derken bir baktım kitabın sonuna gelmişim. Bu aslında hem başarı hem de bir hüzün hikayesi. Maalesef geçmiştede günümüzde de her başarının bir hüzün yanı vardır. kitabın verdiği mesajlar, gerçek bir hikaye dayanıyor olması beni derinden etkiledi diyebilirim. Konusunu ve türünü sevenlere tavsiyemdir.