·160 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Şubat 2025 10:37 Açıkçası kitabı beğendim mi beğenmedim mi emin değilim. Sevdiğim yanları var, sevmediğim yanları var. Sanırım en çok anlamadığım için sevmedim diyebilirim. Yani baş karakter biraz beni, bizleri andırıyor. O sürekli değişen ruh hali, fikirleri, söyledikleri, yaptıkları ile çelişmesi... Biz değilse kim değil mi sonuçta? Bu kitabın en beğendiğim cümlesi, sondaki notlar kısmında geçen "Bir kahramanlık hikayesi hayal etmek, bu hayali gerçekleştirmekten çok daha kolaydır." Bir cümle beni daha iyi anlatamazdı. Bir şeyleri yapmak yerine, yazmak yerine, okumak yerine, bunu hayal etmek hep daha kolay olmuştur. Herkes gibi detaylı bir analiz yazısı yazamam çünkü dediğim gibi kitap beni çokta içine çekmedi ama Dostoyevsky'den okuduğum bu ikinci kitap tüm karakterlerinin nasıl yazıldığını anlamamı sağladı. İlk başta sıkıcıydı, sonrasında karakteri sevmeye başladım ama karakterin bir türlü kendine dair ulaşamadığı sonuçlardan dolayı onu sevdim mi, sevmedim mi bende emin olamıyorum. Sonrasındaki hikaye ise pek beni içine alamadı ama bunun sebebinin kitabı anlamamdan emin olduğuna emin değilim. Daha farklı bir çeviri denemeliyim belki de ama son kısımdaki notlar ise kitabı biraz daha anlamamı sağladı. Bu kitap sayesinde farklı bir kitap deneyimlemiş oldum.