soru işareti
6/10
·378 syf.··
2025 2. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2025 19:48
Kitabı okuma listeme aldığımda kimsenin daha yazı yazmadığını ve değerlendirmediğini gördüm. Bu kitap için ilk inceleme yazısını ben yazayım. Genel olarak güzel bir kitap içeriğe gelecek olarsak 3 bölümden oluşuyor. Bunlar 1. Bahanelerden kurtulmak , 2. Dil öğrenmeye başlama ve ilerleme rehberi , 3. Dik öğrenme ve hayat dersleri. Aslında bildiğimiz ama kendimize çok söylemediğimiz şeylerden bahsediyor. Sadece dil öğrenmen üzerine değil hayat üzerine bir kitap olmuş. ‘Sebat etmek ‘ kelimesinin ne kadar önemli olduğundan bahsediyor ve bundan sonra gerçekten bu kelimeyi nerde görürsem aklıma Semih Uçar gelecek. Benim beklentimi çok karşıladı diyemem. Sadece 2. Bölüm biraz öğrenmek istediğim tarzdaydı ama yine de tam kafamdaki soru işaretlerini dil öğrenmek adına geçirmedi. Ben hali hazırda dil öğrenen biriyim fakat beni muallakta bırakan konular hala aydınlanmadı. 10 tane dil öğrenirken ki geçtiği zorluklar , hangi yollar izlediği , hangileri onda başarılı oldu hangileri olmadı , 2-3 dil aynı anda öğrenme ve veya geliştirme gibi başlıklar olsaydı daha çok memnun olurdum. Burda bahsedilen çoğu konu zaten ( mesela 1. Bölüm dil öğrenmeye dair en yaygın 10 yanlış inanç ) internette de rahatlıkla ulaşabildiğimiz ve genel olarak bildiğimiz konular . Bize daha farklı yönlerden kendi birikimlerini ve yılların tecrübesiyle olan 13 dili nasıl öğrendiğini anlatan bir kitap yayınlamış olsaydı daha güçlü bir kaynak olurdu. Motivasyon demeyeceğim kitabı okuyanlar ne demek istediğimi anlayacaktır Sebat etmek diyeceğim. Sebat etme konusunda bizi daha fazla aydınlatmış olurdu diye düşünüyorum. Bunlar benim naçizane görüşlerimdir. Toparlayacak olursam genel olarak umduğumu bulamadım bir bölüme ( 2. Bölüm ) postitler yapıştırdım ki arada açıp okumak istersem yol göstermesi adına diye onun haricinde diğer kısımları tekrar okumak isteceğimi düşünmüyorum. Kitabı okumak isteyenlere ya da benim gibi sadece dil konusunda farklı düşüncelere sahip kişiler için biraz yetersiz kalabilir. Lakin yine de herkese iyi okumalar diliyorum. Belki benim göremediğim ve / veya hayata dair farklı dersler almak isteyenler olabilir. Keyifli okumalar dilerim…
Dil YolcusuSemih Uçar · Koridor Yayıncılık · 202422 okunma
·
186 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben de teşekkür ederim, tekrar cevap verme nezaketi gösterdiğiniz için.Sizi anlıyorum elbette.Hepimizin beklentileri farklı ve bu çok normal.Sevgilerimi yolluyorum.
Merhaba,kitaba dair beklentilerinizi okudum ve şöyle düşündüm.Tüm bu beklentileriniz ve cevap bekleyen sorularınızı zaten Semih Bey instagram hesabında,YouTube hesabında tatmin edecek kadar ayrıntılı anlatıyor,belki de bu yüzden kitapta yer vermemiştir.Belki sizin dediğiniz konular olsaydı bu kez de 'Zaten hepsi hesaplarında anlattığı şeyler' diye bir eleştiri gelecekti.
Tuğçe
Gönderi Sahibi
Merhaba , oradaki içerikleri de inceledim ama yeterli bulmadım. Sadece sosyal medya da yer verip kitaba dahil etmemek benim nezdimde mantıklı değil. Çünkü herkes sosyal medyadan takip etmek zorunda değil, sadece kitabından da öğrenmek isteyebilir… Keza inceleme yazımda da dediğim gibi daha derin beklentiler içindeydim. Daha dolu dolu bir içerik bekliyordum. Genel geçer şeylerin haricinde farklı yöntemler , kendi tecrübelerinden kesitler , her dili öğrenirken ki zorlukları yöntemleri gibi farklı başlıklar açması gibi gibi … Ama bunları karşılayan bir kitap olmadı benim için. Bunları ifade etmek için kendi yorumlarımı yazdım.Ayrıca teşekkür ederim benim yorumumu okuyup benimle iletişime geçtiğiniz için.