10/10
·517 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2025 22:06
Öncelikle Jack London’ın kitaplarını çok seviyorum. Bu romanın akıcılığı, kurgusu, yazarın hayatının bazı noktalarına değinilmesi beni çok etkiledi ve hiç bitmesin istedim. O kadar beğendim ki Martin’in hayatını… herkesin kendi hayatında yaşabileceği, kendini bulabileceği mücadeleleri barındırıyor. Sadece beni üzen nokta; gerçek hayatta da olan toplumsal baskının insan üzerinde hayatına mal olabilecek kadar fazla olması. Karakterin o anki topluma layık olmak için elinden gelenin fazlasını yapıyor ama sonuç kendinden oluyor. Sonu beni bir o kadar üzse de tekrar tekrar okumak isteyebileceğim bir roman.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
·
364 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Size katılmakla beraber aslında Martin'in yükselişi anlatılırken sistemin ikiyüzlülüğü de gözler önüne serilir. Örnek verecek olursak aynı eserler, yoksul bir adamın elindeyken değersiz; ünlü bir yazarın imzasını taşıdığında ise kıymetlidir. Romanın en sarsıcı yanı da burada ortaya çıkar: Başarı, her zaman tatmin getirmez. Yine romanda idealizmin insanı nasıl besleyip sonra nasıl tüketebileceği de güzelce anlatılmış ve okuru rahatsız eden ama düşündüren bir eser halinde sunulmuştur.
Nurseda
Gönderi Sahibi
Yorumunuz için teşekkür ederim.