·600 syf.····Okunma: 10 Şubat 2025 16:22 Jodi Picoult bu kitabında akran zorbalığına değiniyor. Çok önemli olması gereken ve çok yönlü düşünülmesi gereken bir konu. Yazarın başka bir kitabını da benzer hislerle okumuştum. Yaşanan olaylara kimin açısından baksanız ona hak verebiliyorsunuz. Herkesin sebepleri, olduğu kişi olmak zorunda kaldığı zorunlulukları var. Ailelerin her zaman mükemmel olmadığı, sevginin çocukları korumaya yetmediği...
Akran zorbalığına uğrayan bir çocuk, bunu fark edemeyen ailesi, göz yuman arkadaşları ve öğretmenler ve felakete hızla koşan bir süreç... Peki suçlu kim?
Daha kısa toparlanabilirmiş konu. Olaylar zaten son yüz sayfada anlatılıyor. Sayfalar boyu, saat doldurmak için uzatılmış sahnelerle dolu Türk dizileri izler gibi geçiyor konu. Sıkıcı değil asla ama altı yüz sayfa anlatılacak bir şey de yoktu. Onun yerine mesela zorbalık yapan diğer karakterler daha derin işlenebilirdi. Kötü bir karakter neden o hale gelmiş, nasıl bir ailesi var, hangi yollardan geçmiş gibi. Yine de konu olarak okunması ve üzerine düşünülmesi gereken bir kitap.