Puan vermedi·400 syf.····Okunma: 11 Şubat 2025 14:28 İskender Pala’nın ilk okuduğum kitabı Mihmandar oldu ve yazarın başka kitabını okur muyum hiç bilmiyorum. Çünkü kitabı hiç beğenmedim. Sebeplerini açıklamak istiyorum.
1- Kitapta her bölüm farklı bir karakterin gözünden anlatılıyor ve kimin gözünden okuduğumuz bölümün sonunda; ben şuyum, kim olduğumu çıkardınız mı şeklinde söyleniyor. Bu durum kesinlikle kafa karışıklığı yaratıyor.
2- Aşırı yanlı bir anlatım var. Tüm Müslümanlar melek tüm Hristiyanlar şeytan gibi anlatılmış. Bu kadar ideoloji aşılayan bir kitap daha görmedim. İskender Pala bu kitapta tarihi bir kurgudan ziyade siyer yazmış gibi.
3- Kesinlikte kendimi o dönemde gibi hissetmedim. Tarihi kurgu romanlarında bu durum çok önemlidir. Kendimi bir kuşatmanın bir savaşın içinde gibi kesinlikle hissetmedim.
4-Kallinikos ve karısı Oxy’nin ki -bu ikisi doğma büyüme hristiyan- sırf ölmemek için Müslüman olan kızlarına Hristiyanlığı kötüleyip Müslümanlığı övdükleri kısım resmen fiyasko değil miydi ? Abi siz niye Müslüman olmadınız o zaman şimdiye kadar !
5- İsra süresi 59: “Bizi mucize göndermekten alıkoyan şey, öncekilerin onları yalanlamış olmasıdır…”
Ankebut Suresi 50-51: “Dediler ki: ‘Ona Rabbinden mucizeler indirilseydi ya!’ De ki: ‘Mucizeler ancak Allah katındadır. Ben ise sadece apaçık bir uyarıcıyım.’ Kendilerine okunmakta olan bu kitabı sana indirmemiz onlara yetmedi mi? Şüphesiz bunda iman eden bir topluluk için bir rahmet ve öğüt vardır.” şeklinde ayetler var iken Hz. Muhammed’i takip eden bulutların, onun peşinde olan izcilerin atlarının kumlara gömülmesinin, hamile keçilerin kurumuş memelerinden süt fışkırmasının vs anlatılması…
6- Kitabın anlatım dilinin bazı yerlerde divan edebiyatından hallice olması.