Kara Kitabı okuduğum zamanlar aldığım edebi haz ifadesiz. Orhan Pamuk un zekasına, çalışkanlığına ve yaratıcılığına olan hayranlık…Kitabı okuyorum kısa bir ara, az önce okuduğumun verdiği müthiş keyif ve okuyacaklarımın yarattığı heyecan. Bir kendini arama hikayesi.Diyor ki Orhan Pamuk "Kimse kendisi olamaz bu ülkede! Yenikler ve ezikler ülkesinde varolmak bir başkası olmaktır. Bir başkasıyım, o halde varım!