Ne inşaatla ne mühendislikle ve ne de her ikisiyle uzaktan yakından ilgim olmamasına rağmen Oğuz Atay'ın kitapları hakkında bilgi sahibi olma adına radarıma girmişti.
Genelleme yapmayı, beğendiğim birinin yaptığı iş hakkında "O yaptıysa muhakkak çok iyidir" demeyi sevmem. Bende uyanan "Acaba biyografisi de iyi midir bu adamın?" merakıyla alıvermiştim kitabı. Zira, bilim tarihine, teknolojik atılım serüvenlerine, Türk bilimine çaba harcayanlara önem veririm. Demem o ki Oğuzcuğumuz Atay'ımız bunu da layıkıyla yapmış. Okuduğum biyografik eserler arasında müstesna bir yeri vardır. Bu vesileyle hangi iki güzel insanı önce şükranla yâd edeceğimi bilemedim. Çünkü hoca ve öğrenci olarak birbirinden değerliler.