Bizans: Kuşatma altındaki bir imparatorluğun çırpınışı
4/10
·128 syf.··
2025 30. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2025 07:43
Kitabımız Osmanlı ordusunun Konstantinapolis’i kuşattığı zamanları Bizans’ın gözünden anlatıyor. Yaşadıkları ruhsal çöküş, Türklere olan nefretleri-açıklayamadıkları korkuları, kurtulacaklarına olan inançları ve patlayan bombaların sesi ile telaşlanmalarının çatışması bir nevi. Gidişatı,yazım dili falan muhteşemdi, bu zamana kadar okuduğum kitaplar-yazılar hep Osmanlı gözünden okuyucuya aktarıldı, bu sefer bir farklılık yapıp onların da içsel sıkıntılarını okumak farklı ve güzel bir deneyimdi benim için. - Gözüme batan ve beni rahatsız eden yerler fazlaydı, hatta iğneleme amaçlı saçma ve alakasız yerlere bile sıkıştırılmış cümleler vardı. Mesela; Türklerden hep dinsiz-pagan olarak bahsediliyor? Tamam çekemiyorsunuz ama bu şekilde laf atmalar çok yersiz, başta Bizans öyle diyor diye yazıldığını düşündüm ama dediğim gibi saçma sapan kısımlarda bile bu tip tekrarlamalar yapmış yazarımız.. Bir de Fatih Sultan Mehmet&Konstantin’in eşi olayı var. Sözde Fatih, İstanbul’u feth hazırlıkları sırasında kadını görmüş aşık olmuş falan, hatta bir kısımda kadına mektup yazıyor. Direkt yazılan cümleyi hatırlamıyorum ama “ben hem İstanbul’u, hem sizin gönlünüzü fethetmeye geliyorum, güzel dilberim” Dilberim(?) 30 cariyesinden daha güzel bir Bizans kadını öyle mi,inandım tamam. İlla kendinizi öveceksiniz. (Ve bu kitap bir dönem meb listesinde bulunmuş, bunu küçücük çocuklara okutmak tamamen bilgi kirliliğine neden olur¿) Bir kere Fatih’in istanbulu hedeflemesinin nedenlerinin en büyüğü Bizans’taki hristiyan bir kadın değil peygamberimizin sözüydü. Ama takmıyoruz bu tip şeyleri, sonuçta Bizans kuyruk acısından laf atmış çok belli:) Söylemeden edemeyeceğim, son sayfalarında çokça yalan bilgi vardı. “Ortalık bir ana baba günü. Mehmet Ayasofya’da.. Kiliseye yirmi bin insan kapanmış tanrının mucizesini bekliyorlar. Kanlı ifeit koca tunç kapıyı kırdırmış hepsini kılıçtan geçiriyor..” Syf:117 Son olarakta, ordumuz ve yüksek rütbeliler deveyle geziyormuş IKWISKWIDKIWKDJPW neyse işte anladınız demek istediğimi, bilgi hatası fazlaydı. - Hoşuma giden kısımları da vardı tabiki, ısrarla Türkleri öven karakterler vardı, bizim öldürmeye gelmediğimizi- isteyeni yanımıza aldığımızı söyleyenler vardı. Kadınlar da “orduyu görmek isterdim, dediklerine göre Türkler çok yakışıklıymış.” gibi gibi cümleler kuruyordu. Buralar gayet iyiydi bence açıp açıp okurum şahsen shsıxöıwğs. Sonuç: önermem okumayın. Kötüleme amaçlı yazılmış, ne bekleyerek okudum bilmiyorum ama bu kadarını da beklemiyordum. Okuyacaklara şimdiden sabır diliyorum
BizansFerenc Herczeg · Cumhuriyet Kitapları · 199938 okunma
·
411 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Cathy
Gönderi Sahibi
6 kişi devamını okumuş 37 görüntülenme ama sıfır beğeni teşekkür ederim 1k🙏🏼 yazılımcınıza söylemek istediğim çok şey var