Yakın tarihimize ışık tutan Keşke romanı, Sema Soykan ın okuduğum ikinci kitabı oldu. Sema Soykan Cumhuriyet yıllarında yaşamış olduğumuz değişimleri, halkın bu değişimlere verdiği tepkileri akıcı bir üslupla anlatıyor. Derbelerin, Marshall anlaşmasının, ülkemizin ABD ve Rusya arasındaki sıkışan siyasetinin, sağcı-solcu, alevi-sünni diye etkiletlenip hapse düşen insanlarımızın ve bu insanların uğradığı işkencelerin anlatıldığı çok özel bir kitap. Roman havasında yazılan eser, aşk teması üzerinde kurgulanmış. Ayrıca yakın tarihimize ait birçok önemli bilgi içeriyor. "Köy Enstitüleri" hakkında vermiş olduğu çarpıcı bilgiler açısından da çok aydınlatıcı bir eser olmuş. Sema Soykan tam bir Cumhuriyet kadını olduğu için Mustafa Kemal Atatürk'e olan hayranlığını ve Atatürk'ün yapmış olduğu işleri başarılı bir şekilde anlatmış. Okuduğum romanlar içerisinde en fazla bilgi içeren eserlerden bir oldu. Keyifli okumalar dilerim. Kitapla kalınız...