Puan vermedi·108 syf.··
2025 55. kitabı
“Çocuk edebiyatında acının, dramın ölçüsü sizce ne olmalı?” diye sorarak başlamak istiyorum. Hani kült kabul edilen “Sol Ayağım” kitabını birçoğunuz okumuşsunuzdur belki. Okumayanlar da duymuştur muhtemelen benim gibi. Bu kitabın konusu da o kitabı andırıyor (duyduğum kadarıyla). Aslında benzer olan şey; çocukların başına gelen felaketlerin üstesinden gelerek hayata tutunmaları. Bu kitapta dayanak noktası müzik olmuş. Müziğin gücüne sığınarak iyileşmeye çalışan bir çocuk öyküsü okuyoruz. Birçok ilke imza atan bu kitabın özelliklerinden biri de şiir-roman türünde olması. Cümlelerin fazlaca devrik olması, çocuk işçiliğinin işlenmesi, bu kadar dram benim bazı şeyleri sorgulamama neden oldu. Hani televizyonlardaki kadın şiddetini görünce: “Neden normalleştiriyoruz?” diye sitem ediyoruz ya!.. İşte, bu kitapta da acıyı normalleştiriyor muyuz yoksa farkındalık mı oluşturuyoruz arada kaldım… Kitapla kalın. “Her zaman Yataklarda uyumaz Çocuklar Bazen de Yorgunluktan Masalarda Uyur kalırlar” “İki fidan Nasıl Birbirine yaslanarak Karşı koyuyorsa Rüzgara Bu iki yoksul çocuk da Arkadaş olarak Karşı koymaya çalışıyorlardı Yaşama” “Ama kuşların Birbirlerini dinleme Saygınlığı yok Ya hepsi birden konuşuyorlar Ya da hepsi birden susuyor Bu yüzden de Kimin ne dediği Bir türlü anlaşılmıyor” “Bütün çiçekler Anneler için toplanır Anne ile çiçek En kutsal iki şeydir Bağırda saklanır” Müzik Satan Çocuklar Yalvaç Ural
1000Kitap
Müzik Satan ÇocuklarYalvaç Ural · Marsık Kitap · 2025243 okunma
·
41 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.