·124 syf.····Okunma: 21 Şubat 2025 15:44 Doppler- Erlend Loe
Evet linçlenmeye hazırım. En sonda söylenecekleri en başta söyleyeyim. Ben kitabı sevmedim arkadaş. Hayır, hatta gıcık oldum.
Neden?
Hemen size şöyle açıklayayım.
Önce kitabın anlatmak istediklerinden bahsedeyim sizlere. Baş kahramanımız Doppler bu yaşantıdan kaçıp ormana yerleşir. Yerleşir dediysem öyle bungalova eve falan değil bildiğiniz çadıra. Dahası insanın rahat yaşamasına özel her şeyi geride bırakarak. Örneğin para... kendi usullerince takas ekonomisini geri getirmeye çalışıyor karakterimiz. Sonra ormanda kendisine geyikten bir en yakın arkadaş ediniyor. Kitap insanların toplumun kalabalığından kaçıp doğaya sığınmasını, minimalist yaşamın güzelliğini, kapitalist sistemin zorluğunu anlatmak istemiş ama bence anlatamamış. Tamam çok zorlarsan bunları çıkarabilirsin ama karakterin bencilliği, bu bunalmışlığının ve kaçışının arkasındaki alt metni bize hiç veremedi bence yazar. Biri Ergen biri 5 yaşında iki çocuğu, anneleri ile birlikte bırakıp onların sorumluluğunu almak istemeden ormana yerleşiyor hatta eşini yeniden hamile bırakıyor. Bunların hepsini de bir kenara bırakıyorum yağsız süt içmeden duramıyor beyefendi. Bilmiyorum çok doluyum a dostlar. Kuzey insanının dertsizliği mi diyeyim, cağğnım ülkemin bizi yoruşu mu diyeyim, ne dersek diyelim. Bu kitap benim için olmadı. Devamını da okumayı düşünmüyorum.
Eğer okuyup da sevenler varsa karşılıklı tartışmak isterim açıkçası..
Öneremedim bu sefer efendim.