6/10
·668 syf.··
2025 7. kitabı
Adını oldukça fazla duyduğum Brandon Sanderson'dan okuduğum ilk kitap. Kendisinin kitaplarına yanlış bir tercihle mi başladım tam olarak bilmiyorum ama beklentimin altında kalan bir kitap olduğu kesin. Kurgu çok güzel. Sanderson hiç aklıma gelmeyecek ayrıntıları olan bir dünya kurmuş. Metaller ve dövüş sahnelerindeki itme çekme mekanizması gibi birçok şey aslında çok orijinal. Fakat ikinci kitaba yeni başlayan biri olarak bu ayrıntılar belli bir süre sonra zorlayıcı da olabiliyor. Vin'in gece dışarı çıkıp hiçbir anlamı olmayan bir gezintisinde bile her havaya sıçrama hareketini bile paragraf paragraf bize betimlemesini oldukça yersiz buluyorum. Aslında bunun gibi gereksiz çok fazla ayrıntı var kitapta ve bu kadar yüksek puanı olmasına rağmen benim gibi düşünen insanlar da var. Çok da önemli olmayan o kadar fazla diyalog var ki kitapta. Aslında 2 cümleyle anlayayabileceğimiz bir görüşmenin iki karakter arasındaki 30 cümlelik bir diyaloğa çevrilmesi gibi. Karakterlerden biraz bahsetmem gerekirse Vin çok orijinal olmasa da sevmediğim söylenemez. Kelsier ve çetesine gelirsek Kelsier'in yazılış tarzını beğendim kendisini kolay kolay okuduğum başka bir karaktere benzetemedim. Ama çetesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hani hoş karakterler ama sanki Sanderson bize onları sevdirmek için o kadar uğraşmış ki artık bir noktada itici bir durum oluşuyor. Karakterlerini bize ve Vin'e biraz daha incelikli şekilde sevdirmeye çalışmasını isterdim. Olaylara gelirsek gerçekten kitabın uzun bir bölümü boyunca çok yavaş geliştiğini son sayfalardaysa tamamen aceleyle ne olduğunu bile anlamadan bittiğini söyleyebilirim. Beklenmedik bir sonu olsa ve merak ettirse de daha güzel işlenebileceğinden eminim. Ayrıca Lord Hükümdar dediğimiz karakterden cidden niye bu kadar az bahsedildiğini anlayamadım kendisi kitapta en çok ilgimi çeken kişilerdendi. Kitaba genel olarak baktığımda kötü değil ama beni hayal kırıklığına uğratan sanırım bu yüksek puanıydı. İlk kitabı çabuk bitirsem de bazen elimin gitmediği zamanlar oldu ki şu anda elimde ikinci kitap var ve çok da istekli olduğum söylenemez. Aynı zamanda kitapların içindeki olaylara kıyasla çok ama çok uzun olmasının da etkisi var sanırım. Sonraki kitapların daha güzel olması dileğiyle bir şans daha vererek okumaya devam edeceğim.
Edebiyat & Roman
Sissoylu - Son İmparatorlukBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20141,879 okunma
·
128 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.