10/10
·536 syf.··
2025 6. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2025 22:31
Kendimi defalarca buldum, defalarca kaybettim. Herkesin,birbirini dinlediği ama duymadığı bir evi olmuştur elbet.Yani Kinyas ve Kayra tek başına kaybolmadı aslında hiçliğin içinde…. Bu kitapta bol bol,umutsuzluk,çaresizlik,alt benlik,üst benlik,varoluş,kayboluş… Afrika kıtasında başlayan Kinyas ve Kayra’nın hikâyesi Türkiye’de son buluyor.. Her sayfasında altı çizilecek,akla kazınacak bir çok cümlelerle karşılaştım..Doslukta vardı ihanette,ayrılıkta vardı kavuşmakta…Ölümde vardı ölmeden ölümü yaşamakta.. Yaşamın amaçsızlığını da okuyacaksınız yeniden hayata tutunmayı da..Ve ben bir Kinyas oldum,bir Kayra.. Çünkü yokmuş, derdim..İnsanın içinde insanlık yokmuş!Soğumamış çamur hâlâ,insan dediğimiz canavar…Ve insan olmak çok zordu.. Ve yeraltı edebiyatının kralı sevgili Yasir sözeri bir kaç sayfa da olsa kendine de yer vermiş kitapta.. Sohbet ediyor karakterlerimizle…Ağzımıza bir kaşık bal çalıp gidiyor sonra..Bu ayrıntı çok güzeldi bence.. Ne yazsam az kalacak bu eseri anlatmaya,o yüzden alın okuyun derim.Yeni okurlar zorlanabilir,eğer yazarın kalemine hakim değilseniz başlangıç kitabı olmasın derim.. Okurken Tutunamayanları yeniden hissettim,hayata tutunamayanları;Kinyas ve Kayra,Turgut ve Selim oldu sanki. ”Mutluluğu tanıyamayız.Görsek bile tanımayız…Doğuştan efkârlı adamlar…” ..Kitaplarla ve sevgiyle kalın.. ”Sorarlarsa, ‘Ne iş yaptın bu dünyada?’ diye, rahatça verebilirim yanıtını: Yalnız kaldım. Kalabildim! Altı milyar insanın arasında doğdum. Ve hiçbirine çarpmadan geçtim aralarından...”
Kinyas ve KayraHakan Günday · Doğan Kitap · 202535,4bin okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.