Puan vermedi·200 syf.··
2025 18. kitabı
Güneş olmak için gökyüzünde olmak vardır. Gökyüzünde olmak yeryüzünü görmek demektir. Yeryüzü hikâyelerine kulak vermek için de Reşat olmak gerek. Ne de güzel gerek Reşat Nuri Güntekin olmak. Şu zamanda teknesine binmişim ya deryasının kokusu bir başka güzeldir. Hayatın gizlilikleri gizemin sırlarında saklı bir ülke gibidir. Belirli konular, özellikle de inanç meseleleri üzerinde fikir alış verişi yapılmasına özen gösterilerek doğru ile yanlışın ağırlığını tartmasını aşikar bir şekilde beyanını sunmaktadır zengin bir sofrada. Ateist olan aydın kahraman ihtiyarlık yaşında olmasına rağmen halen bekârdır. Öksüz olan Sevim, akrabası tarafından barındırılmazken o, yanına alarak bağrına basıp baba kız olarak yaşamaktalar... Günün birinde ispirtizme inan arkadaşı Mukerrem ile akrabası olan Turgut ziyaretlerine gelirler. Ancak Sevim ikisinden de hazmetmez. Turgut aşk kapısını çalarken Sevim tarafından basit görülür. Mukerrem'den ise hep korkar oldu.. Neden mi? (#gökyüzü 'ne bakınız.) Sevim'in ansızın hasta olması kahramanımızı derinden üzer. Hangi doktora ev sahipliği yapsa da Sevim'in hastalığına derman bulunulmaz. Ne de olsa hastalığı tahlil yoluyla teşhisi konulacak bir hastalık değildi. Ama hastalık konusunda fikirlerde bulunmaları eski ile yeniyi ustaca karşılaştırarak tıp ilmiyle yol alıyorlar. Batıl inanca inancı olmayan aydın kahraman, akrabaları vesilesiyse tütsülerin kapıları çalması da ap ayrı bir fikir üretiminde, bilgi alış verişinde bulunarak mutabakat sağlaması Sevim'e sıhhat kapısı açılırken geleceğe ışık olmaktadır... Hayatın basit olmadığı ne âlâ bir şekilde Sevim'in hasta olmasından sonra kavramaktadır aydın kahraman. Hayatın çetin yüzü görünürde iken fikir sahiplilerin yaptığı hataları hoş karşılayabilir miyiz, sorusunun cevabını usta yazar  #reşatnurigüntekin vermektedir. Tutkuyla zamanımı verdiğim Gökyüzü beğenimi en üst seviyeye çıkarttı. Kendisiyle yaptığım istişare ayrıca tıp dünyasında olduğum soframa da şenlik kattı. Okumaya değer eserleri raflarda çürütmemek gerek. #biralıntı "Her şey geçecek; bu gecceler de geçecek!" "Hayat, ne acayip şey! İnsan, ne umuyor, ne buluyor!"
GökyüzüReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2024793 okunma
·
81 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.