Tanrı ne ister? Tanrı iyilik mi ister yoksa iyi olma seçeneğini mi? Kötülüğü seçen bir insan, kendisine iyilik dayatılmış bir insandan bazı açılardan daha üstün olabilir mi?
Tanrı, insanların iyi olmasını etik değerlere bağlı bir şekilde hareket etmesini mi ister, yoksa insanın özgür iradesi ile iyiliği seçmesini mi ister?
İyilik dayatılırsa ahlaki değeri azalmaz mı?
Gerçek erdem, seçme özgürlüğü olduğunda ortaya çıkmaz mı?