Schopenhauer, bu eserinde bardağın hep boş tarafını anlatmış ve bence bunun da hakkını vermiş. Shopenhauer'a tek katılmadığım kısım ise Schopenhauer'in bardağın hep boş olduğunu savunması. Oysa yaşamın ve dünyanın birçok güzellikleri de mevcut. Bunlara da sayfalarca kitap yazılabilir.
Lafın kısası eser felsefik açıdan farklı bir bakış açısı sunuyor. Okunması gerekenler listesine gönül rahatlığıyla ekleyebilirsiniz.