Puan vermedi·336 syf.··
2025 17. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2025 10:50
Eser farklı kişilerce yazılmış 13 bölümden oluşuyor. Ortaçağın ,bu 1000 yıllık karanlık devrin içindeki olumlu yanlardan biri bu dönemde bile gerçekleşen kadın başarıları. Yine de eseri okurken şunu sorgulamadan edemedim. Neden Ortaçağ'da erkek değil de kadın. Kadının önemini vurgularken bile sanki herkes kadının başarısız olacağına ses getiremeyeceğine inanıyor da aslında ses getirdiğini gösteriyoruz. İşte bütün mesele bence burada kadınların başarılarına şaşırmadığımız zaman bu iş hallolacaktır. Araştırma inceleme türünde yazılmış bir eser. Kolay okuyamadım tarih bilgim gerçekten yetersiz kaldı. Farklı akademisyenler tarafından yazıldığı için her bölüm aynı zorlukta değildi. Bazı bölümler gayet anlaşılır su gibi okunurken bazı bölümlerde tarih bilgimin daha fazla olması gerektiğini düşündüm keyifli okumalar. 'Türkler bir taraftan İslamlaşırken diğer taraftan İslamı da Türkleştirdiler' 'Adem ve Havva'dan olan insana "ademoğlu" dendiğinden beri insanın yeryüzündeki macerası Adem ve oğulları üzerinden anlatıldı. Havva ve kızları ise hep ademoğlunun gölgesinde kaldı.'
Ortaçağda KadınTülay Metin · Kronik Kitap · 202470 okunma
·
136 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.