İmam Gazâlî'nin klasik mantık teorilerinden yola çıkarak akıl ve mantık yürütme konusunda geliştirdiği metotları kullanarak ve Kur'an'dan örneklerle, din söz konusu olduğunda aklı kullanmaya karşı olan ve masum İmam'ın izinden gidilmesi gerektiğini savunan Ta'lîmiyye (Nizarî-İsmâilî Şiî/Bâtınî) Şiîlerinden olan muhatabıyla olan tartışmalarını içermektedir.
Gazâlî, yine dehasını konuşturmuş ve Kuran'dan yola çıkarak bir Müslümanın aklını kullanmasını ve bunu doğru yöntemlerle ve ölçülerle yapması gerektiğini ustaca işlemiştir. Fakat bir eleştiri yapacak olursam da her şeyi bu kadar akla ve mantığa dayandırma taraftarı olmadığımı, insanın cüz'i aklının, sonsuz ilmi ve küllî iradesi bulunan Rabbi her zaman bu metotlarla bulamayacağını ya da anlayamayacağını da belirtmek isterim.
Son olarak bana bu kitabı hediye eden S. Nur ÖRNEK 'e teşekkür ederim♡