Kitap bana baştan sona bir sızlanmalar bütünü olarak geldi. Hani başarısızlıkları kendi olamayışı ve hayatındaki eksiklikleri hep çocukluk travmalarına annesine babasına bağlayan tipler olur ya öyle. Bu anne baba hem aile anlamında hem de daha genel manada bir temsil ( devlet ya da otorite) Bence bu karşı tarih ve savunma dediği şey kocaman bir sızlanma otobiyografisi.