Müzmin Susuzluk
8/10
·72 syf.··
2025 5. kitabı
Bu metni bitirdiğimde damağımda hoş bir tat bıraktı. Hemen buraya yorum yazmak için geldim. Okudum'u işaretledim ve yorum yazmadan yazılanlara kaydı gözlerim. Tugay Kaban Bey'in yazdıklarında haklılık payı elbette yüksek. Özellikle "belediye tarafından şehrin tanıtımı için ısmarlama bir metin" düşüncesine katılıyorum. Belki de bu mevzu böyledir, bilemiyorum. Ama şehrin simgeleri kitapta bu denli sırıtmasaydı da metne yedirilseydi daha iyi olabilirdi. Hikaye de buna oldukça uygun. Karakterimizin ailesi Bursa'nın eski esnaflarından. Kitabın ikinci yarısında daha çok anlatılan çarşı esnafı etrafında hikaye şekillendirilse ve şehir anlatısı bu kısma yedirilmiş olsa daha iyi olabilirdi. Ama iki anlatımın beraber devam etmesi, hikayedeki akıcılık ve kitaptaki üslup benim hoşuma gitti. Bu tarz şehir hikayelerinin artması bir okur olarak beni ziyadesiyle memnun eder. Çünkü kitap tanıtımında Bursa anlatısı olduğuna vurgu yapılmış, bu da Bursasever olarak beni cezbetmişti. Evet, eksikleri var elbette. Lakin güncel edebiyat içinde son zamanlarda okuduğum iyi kitaplardan diyebilirim. Son olarak: Şey-tan al-dı gö-tür-dü, sa-ta-ma-dan ge-tir-di. Şey-tan al-dı gö-tür-dü, sa-ta-ma-dan ge-tir-di. Şey-tan al-dı gö-tür-dü...
Edebiyat
Müzmin SusuzlukHalil Ziya Doğruöz · Ötüken Neşriyat · 202347 okunma
·
95 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.