Bir kurgu nasıl mı bir karakter üzerinden devam ettirilir...
6/10
·400 syf.··
2025 19. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Mart 2025 06:56
Uzun zamandır beklettiğim başka bir seriye de böylece başlamış bulundum... İlk olarak onu söyleyebilirim ki, çok farklı bir kurgusu, ilerleyişi olan bir seri ve yazarın düşünceleri çok değerli. Seri Canavarlar üçlemesi olarak geçiyor ve 3 kitaptan oluşuyor. Konusunun ve işleyişinin farklı olması ile 3 kitap, bence, çok dozunda, boşuna uzatılmasına gerek yok. Diğer 2 kitabında da kurgu bu şekilde işleniyorsa, bence, çok özgün bir kurgu. Benim için 2-ci en önemli detay tabi ki, akıcılık. Bölümler çok da uzun değildi, bu yüzden sıkılmadım şahsen, ilk 30 sayfa falan konuyu anlamağa çalıştım, sonraysa su gibi aktı. Yine bir ama'm var, o da kitabın sonunun oldu bittiye getirilmesi, en azından ben böyle düşünüyorum. Kitap 400 sayfa, son 40-50 sayfa ne kadar heyecanlı ve macera dolu olsa da, son olaylar bir az da anlaşılır şekilde uzun anlatılabilirdi. Spoiler olacak diye söyleyemesem de, o son olayı daha bir kaç sayfa okumak isterdim, doğrusu. Geldik karakterlere. Kurgu o kadar iyi ki, karakterleri çok da sevemesem bile, hatta hiçbirine bağlanamasam da, seriye devam edeceğim büyük ihtimalle. Karakterler genç, seriyi bilmesem de, 1.kitap genç-yetişkin olarak geçiyor. Ana kadın karakter 17-18 yaşında zaten, bir ergen, diğer erkek karakterler de aynı yaşlarda. Kitap fantastik türünde, ama bir Sarah J.Maas kitapları, Medusanın Ölü Kumları serisi, İçinde Bir Sen, Dördüncü Kanat gibi seriler kadar da fantastik ögeler de yok. Her öge birbirini dengeliyor ve tamamlıyor. Macera da, aksiyon da, kan ve vahşet, canavar aile soylarıyla ilgili sahneler çok dozundaydı. Joan tam bir ergen, çok sıktı drama queen'liği. Her kesi etrafına toplayıp sadece kendi bildiğini yapması, dramasının bitmemesi, nerede Aaron'u görüyorsa, ona, nerede Nick'i görüyorsa, ona yavşaması da başka bir olay zaten. Diğer karakterler de zaten gerizekalı ki, 17 yaşındaki kızın her dediği ile yatıp kalkıyor, bu yüzden çok Joan merkezli bir kitaptı. Olayların bu kadar bir karakterin etrafında dönmesini hiç sevemiyorum. Aaron'da da ana erkek karakter olacak kapasite yoktu, bir çok sahnede sadece korkak ve sıfır cesaretle devam etti. Nick de wow değildi. Yazar o kadar Joan merkezci olmuş ki, diğer karakterleri iyi yazamamış. Kitapta sadece 2 karakter sevdim o da Toç ve Jamie oldu, bu kadar, onları sonu beni çok üzdü, yazar sonraki kitaplarda bu karakterleri yeniden işler mi, bilemiyorum, çünki her şey Joan merkezci olarak işleniyor, halbuki kitap 3.kişi dilinden anlatılıyor. Yazar kurguyu 3.kişi ağzından anlatıp nasıl sadece bir karakter üzerinden devam ettiriyor, hayret ediyorum.... Ben kitaplarda netliği severim ve çarpık şeyleri sevmem. Belki de, ilk kitap diye böyleydi, ama hayır, öyle de değil. İki erkeğin de kapısına seri boyunca uğruyor resmen. İki erkek de gerizekalı ki, anlamıyor, ya da anlamak istemiyor. Çarpık ilişki dinamikleri konusunda beğenemedim. Çok daha uzun anlatmak istemiyorum, çünki en azından kurgusu güzel ve okudukça anlamak daha iyi hissettiriyor. Serinin 2.kitabı da mevcut, bir çok spoiler yesem de, okuyacağım, ama bir az ara da vereceğim, bilemiyorum. Son olarak, fantastik ögelerin olduğu, canavar kavramına farklı bakış, canavar aile soyları, macera, aksiyon, kan, ölüm gibi trope'ları genç-yetişkin tarzında okumak isterseniz, seçilebilir bir seri olduğunu düşünüyorum. Benim için 6/10.
Sadece Bir CanavarVanessa Len · Olimpos Yayınları · 2022556 okunma
·
187 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.