·644 syf.····Okunma: 09 Mart 2025 15:04 Kitabın çok önerildiği ve puanının 9'un üstünde olduğunu bildiğim için okuma listeme aldım. Konusuyla ilgili çok yanılmışım. Ben felsefe ağırlıklı bir roman olacağını düşündüm fakat kocaman bir hayata adım atıyorsunuz. Karakter analizleri o kadar güzel ki bazılarıyla dost bazılarıyla düşman oluyorsunuz. Bu dostluk ve düşmanlıkta epey uzun sürüyor. Taaaaaa atalarının doğumundan başlayıp anlatılan bu roman çok etkileyiciydi. Okurken hiç yormadı. Okuduğum bu süre boyunca sanki zihnim Salinas Vadisi'nde yaşıyordu. Ruhum dinlendi okurken. En sevdiğim karakterler Lee ve Samuel oldu. En nefret ettiğim ise okuyanlar tahmin edecektir :)