6/10
·544 syf.··
2025 21. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2025 22:02
Yazardan okuduğum 5.kitap uzun zamandır kitaplığımda sona sakladığım* kitaptı aslında. Feride'nin adını & öğretmen olduğunu kitabı okumadan bilerek başlamıştım ama. Kısacık konusuna değinip yazardan okuduğum kitaplar arasında 4.sıraya neden koyduğumu açıklayacağım. Öneridir-öneri değildir* belirtmeden başlıyorum. Feride, küçük yaşta anne-anneanne & babası kaybetmiş ele avuca sığmayan bir çocuktur. Eğitimini Fransız Mektebinde gördüğü dönemlerde yazları teyzesiyle & çocuklarıyla zaman geçirmektedir. Teyzesinin oğlu da sarışın, yakışıklı, pek kibar Kamran'dır. Herkese yaptığı yaramazlıklar bir tek Kamran'a sökmemektedir Feride'nin. Çok uzatmadan çevrenin de yardımıyla birbirlerini sevdikleri ortaya çıkar & nişanlanırlar. Düğünlerinden 3 gün öncesine dek de heyecanlı telaşlar devam eder. Derken bir kadın çıkagelir & Feride Kamran'ı, evini terk eder. Yeni mezun olduğu için Maarif Müdürlüğünü ziyaret edip muallime olmak için başvurur. Asıl hikaye burada başlar... Kitapta yazılan kelimeleri kullanarak Feride'yi tanımlıyorum: Kibirli, nazlı, yaramaz & çocukça davranan. Ben bu karakterle empati kuramadım işin aslı ne çocukluğunda ne de öğretmen olduğunda (öğretmenliğimde benzer anılarım olmuştu, hala daha sindiremediğim, zaman zaman aklıma gelince canımı sıkan) Ama yazardan Acımak* kitabını okurken sonunda tüm hislerimin tepetaklak olduğunu dün gibi hatırladığım için Reşat Nuri'ye bu konuda güvenerek devam ettim hep. Olmadı, Atam sevmiş, benim için de artı puanlar oradan geldi çoğunlukla ama birçok yazardan farklı türde fazlasıyla Türk Edebiyatı Klasiği okumuşsanız tatmin etmeyecektir sizi de benim gibi. Spoiler: Feride aşırı hırçın bir karakter benim için, sevginin türlü şekilleri vardır ben Kamran & Feride arasındaki şeklini ilk defa okudum, yeşilçam seven biri olarak hiç de denk gelmediğimi belirtmem lazım; Kamran için Feride'nin yanında yürümek bile hırçın şekilde reddediliyordu, utangaçlık diyemeyeceğim, Feride böyle biri değil çünkü... Ee aşk olunca değişmez mi tavrı? Değişebilir ama diyorum ya asla öyle birini okumadım ben... Spoiler: Feride bana göre öğretmen olma hayaliyle değil tamamen Kamran'dan kaçmak adına bir hışımla bu mesleğe atıldı, hangi ücra köşe olduğunun önemi yok yeter ki gideyim, kimseyi görmeyeyim diye. İdealist olduğundan çok bahis geçiyor diye özellikle bunu yazdım. Çocukluğundan öğretmenliğe atılarak sıyrılmaya başladı mı? Bu konuda katılıyorum. Gelin görün ki Munise hariç, öğrencilerini sarıp sarmaladığı, eğitimde öncülük timsali gerçekleştirdiği şeyleri de göremedim ben. Çok güzel bir kadın olmasından kaynaklı çokça sevilmiş, sevgiyle çevrelenmiş öğrencileri tarafından ama gerisi? Hayatta kalmaya çalışan, geçimini sağlamaya çalışan yalnız bir kadındı. Bu yeterince zorlu olan kısımlarıydı ama genele vurunca ne yazık ki hayal kırıklığı olan bir kitabı bitirdim ben. Çoğunluk için 8-10 olan bu kitap bende 6 puan dostlar. İyi okumalar -.-
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2019123,4bin okunma
·
127 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.