·448 syf.··Beğendi
···Okunma: 12 Mart 2025 20:51 Dünya hayâtı çok kısadır. Âhıretin azâbları pek acı ve sonsuzdur.İleriyi gören akl sâhiblerinin ,hâzırlıklı olması lâzımdır.Dünyânın güzelliğine ve tadına aldanmamalıdır .İnsanın şerefi ve kıymeti dünyâlıkla ölçülse idi, dünyâlığı çok olan kâfirlerin herkesden dahâ kıymetli ve dahâ üstün olmaları lâzım gelirdi.Dünyânın görünüşüne aldanmak akılsızlıkdır,ahmaklıkdır.Bir kaç günlük zemânı büyük ni'mit bilerek, Allahü teâlânın beğendiği şeyleri yapmağa çalışmalıdır.Allahü teâlânın kullarına ihsân ,iyilik etmelidir.Kıyâmetde azâblardan kurtulmak için, iki büyük temel vardır. Birisi,Allahü teâlânın emrlerine kıymet vermek, saygı göstermekdir. İkinci,Allahü teâlânın kullarına, yaratdıklarına şefkat,iyilik etmekdir.Hep doğru"aleyhissalâtü vesselâm" her ne söyledi ise, hepsi doğrudur.Şaka,eğlence,sayıklama sözler değildir.Tavşan gibi gözü açık uyku ne kadar sürecek. Bu uykunun sonu rezil,rüsva olmak eli boş,mahrum kalmakdır.Mü minün süresinin yüzpnbeşinci ayetinde meâlen, (Sizi abes olarak, oyuncak olarak mı yaratdım sanıyorsunuz. Bize dönmiycek misiniz zan ediyorsunuz?) buyuruldu.Her ne kadar,böyle sözleri dinleyecek hâlde olmadığınızı biliyorum.Gençisiniz içiniz kaynıyor. Dünyâ ni'metleri içindesiniz..Herkese sözünüz geçiyor.Her istediğinizi yapabiliyorsunuz.Fekât,size acıdığımız için ,iyilik etmek istediğimiz için bunlar yazıldı.Elinizden birşey kaçmış değildir.Tevbe edilecek.Allahü teâlâya yalvaracak zemândır.Haberleşmemiz lâzımdır.