·456 syf.····Okunma: 13 Mart 2025 17:15 Liseden beri arkadaş olan ve hayatı Beyoğlu'nda geçen Kenan, Selim ve Nihat'ın hikayesini anlatıyor. Olaylar, Kenan'ın öldükten sonra bile ölümsüz olma isteğiyle başlıyor. Adının her zaman geçeceği kimsenin unutamayacağı bir şey yapmak istiyordu. Gerçekleşen cinayetleri stüdyo ortamında çekerek kendi fotoğraf sergisinde paylaşmaya karar veriyor. İlgisini çeken ve katilinin suçsuz olduğunu düşündüğü bir cinayeti araştırmaya başlıyor ve arkadaşları da onu bu tehlikeli işte yalnız bırakmak istemediğinden yardım ediyorlar ve delil toplamaya başlıyorlar.
Sonu ters köşe olan bir kitap ve kurgusunun iyi olduğunu düşünüyorum. Olayların sadece bir cinayetle başlamayıp mevzunun 1900' lere kadar dayanıyor olması ve Rusya- Paris- İstanbul bağlantılı olması da çok ilgi çekiciydi. Fakat bunları kitabın sadece son 20 sayfasında anlıyorsunuz. Kitabın büyük çoğunluğu Beyoğlunun sokak isimlerine kadar detaylı bir şekilde betimlemesini ve bu üç arkadaşın gündelik hayatını okumakla geçiyor. Bazen sıkıcı olsa da rahatsız edici değildi.
(Ayrıca hikaye Selim'in değil de Kenan' ın ağzından anlatılmış olsa daha mantıklı olurdu)