Mesnevi'den yola çıkılarak yazılan bir kitap . O kadar akıcı ve düşündürücü yazılmış. Mevlana anca bu kadar sade ve anlamlı anlatılabilirdi.İçindeki kısa hikayeler ,neyin hikayesi neyzen olmanın anlamı ve felsefesi daha neler neler... Kitapta da dediği gibi aşk insanı yakar olgunlaştırır ve geliştirir . Bazen hayat o kadar anlamsız geliyor ki boşuna yaşıyormuşuz gibi geliyor . Ne için bu kadar uğraşıyoruz ki? Bu kadar hayata anlam yüklemenin bu kadar omuzlarımıza stres yüklemenin manası nedir ? İnsan düşündükçe düşünüyor ne sonu var ne de bir anlamı. Aslında düşünmeyi bıraktığımız da ne oluyor? Sadece hayatı mı yaşıyoruz akışa mı kaptırıyoruz kendimizi? Huzur acaba herkes için farklı mı ? Bak bir düşünceden bir sürü soru çıkıyor ama cevapları nerede...Belkide sadece dinlemeliyiz. Kitabın sonunda dediği gibi ;
"Dinle" insanoğlu...
Sessizliğin içindeki hakikati dinle...