"Aylak Adam", isimsiz bir ana karakterin (C.) İstanbul'da geçen,amaçsız dolaşmaları ve iç hesaplaşmaları üzerine kurulu bir romandır. C., toplumun dayattığı "iş,evlilik, statü" gibi normları reddeder;sokaklarda, sinemalarda, tesadüfi ilişkilerde kaybolur. Onun aylaklığı,bir tembellik değil, bilinçli bir kaçış ve özgürlük arayışıdır.
Artılar:·Sıradışı karakter çözümlemeleri,
·Türk edebiyatında nadir bir"varoluşçu" bakış,
· Şehir ve yalnızlık temasının etkileyici işlenişi.
Eksiler:·Eylemsizlik ve tek düzelik bazı okurları sıkabilir,
-Belirsiz son, okuyucu da tatminsizlik yaratabilir.
-Kişisel Görüşüm:"Aylak Adam",sadece bir roman değil,bir protestodur. C.'nin pasif direnişi,modern insanın tüketim çılgınlığına ve yapay ilişkilerine bir aynadır. Ancak,eylemsizliğiyle de okuru huzursuz eder.
İyi Okumalar...