60 larda geçen siyahılere yonelık ırkçılık hıkayesı. Kitabın dili cok guzeldi.Otostop cekıp okumak ıstedıgı okulu gormeye gıderken arabanın çalıntı oldugu ortaya cıkar ve karakterımız Elwood da suclu bulunur ve Nıckel ıslah evıne gonderılır. Burada sıddetı, ayrımcılığı,kötülüğün ne kadar ileri gıdebılecegını,ikiyuzlulugun alasını,şeytanlaşmış kişileri goruyoruz.. Elwood buradan kacamazsa ölecektir. Bır arkadaşı ıle kaçar ve başarılı olur. Ama kıtabın sonlarına doğru aradan gecen uzun yıllar sonunda gerçek ortaya çıkacaktır.Elwood gerçekten kaçmayı başarabılmış mıdır? Harıka bır kıtap sanırım yakın zamanda filmi de cıkmıs ama ızlemeyı dusunmuyorum kıtapta yeterınce acı vardı..