bol dramalı bir kitaptı, keyif alarak okuyup bitirdim. okuduğum en peşinhükümlü karakter olan catherine, fitneci bay thorpe, lady macbeth’ten bozma isabella, yikik james.. bunca olaydan sonra güzel sonlanması hoştu ama aklımda çok soru işareti kaldı
(spoiler)
isabella bir anda kitaptan yok oldu, yüzbasi tilney ile olan drama yarim kaldi? herkesin bu kadar itibarını düşündüğü bir yerde bu kizi kasabadan nasil kovmadilar mesela. sonunda ne olduğunu okumak isterdim. ayni şekilde abisi olduğuna hiç sasirmadigim fitneci bay thorpe herkese iftira atıp yalan söyledikten sonra normal bir şekilde at arabasi takintisina devam mi etti? bu ikilinin sonunu ana karakterlerden cok merak etmiştim biraz hayal kirikligi oldu. yine de okurken cok keyif aldigim ve pisman olmadigim bir kitaptı, jane austen kaleminden kötü bir şey okumak pek mümkün değil zannimca.