Tabi ki her okuyan gibi ben de önce serenad kitabını okuyup struma olayını öğrendikten sonra bu kitaba merak saldım. İyi ki de okumuşum diyorum...
Kitabımız önce iki karakterin konuşmaları ile başlıyor aka ve Ali Kemal arkadaşlar ve aka zor durumdayken Ali kemalin ona ziyaretlerini okuyoruz.
Bu arada bir yandan struma gemisine yolcuların nasıl düştüğünü ve bir yerden sonra struma gemisinin içinden birinci elden olanları anlatan Carol adlı kişinin günlüğünü okuyoruz.
Bir yandan Türkiye olayları bir yandan Almanya İngiltere Arap ülkeleri arasında kalmış strumayı okumak hem çok zor hem de çok üzücüydü.
Tek istedikleri yaşamak için bir avuç toprak olan insanların koşullarını bildiği halde ölümden kurtulmak için belki yaşarım ümidiyle o köhne gemiye binişleri.
Geminin içindeki sefalete belki sonunda istediğimize ulaşırız düşüncesiyle katlanmalarını. O gemide 769 kişinin içinde çocukların da bulunduğu ve çoğunun zaten hastalıktan bitik durumda olmaları. Çok derinden etkileyen bir hatıra defterinden kitaba dönüşme..
Okuyun okutun...