Beyaz Gemi
8/10
·180 syf.··
Beğendi
·
2025 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2025 11:24
Cengiz Aytmatov’un ilk kez bir kitabını okumuş bulundum ve ne yalan söyleyeyim, kitaptan oldukça etkilendim. Kitap, sıradan bir çocuk kitabı gibi başlasa da, aslında bir çocuğun yaşadıklarını anlatan çok derin bir eser. Kitapta ana karakterimiz çocuk ve evet yanlış anlamadınız kendisi çocuk, ne adı ne de cinsiyeti belirli; aslında birimiz ikimiz değil hepimiz Beyaz Gemi’deki çocuğuz. Karakterimizin saf ve çocuksu duygularla masallara olan inancı ve bağlılığı söz konusu. Fakat bunların en temelinde yatan bir yalnızlık bulunuyor. Çocuk, kaybettiği babasını ararken, aslında büyümenin acı yüzüyle karşılaşıyor. Masallar, onun için bir umut kaynağı olurken, gerçekte neyin gerçek neyin hayal olduğunu anlamaya başlıyor. Bu süreçte, sadece bir çocuk olarak kalmak, onun için çok zor bir hal alıyor. Kitap ilk bakışta ne kadar basit gibi gözüksede, aslında her şeyin altında yatan derin bir anlam bulunuyor. Orozkul, Mümin dede,masallar ve beyaz gemi örnek verilebilir. İsimlerin bile özenle seçilmiş olması beni çok etkiledi.Özellikle Beyaz geminin huzuru,umudu,kurtuluşu ve özgürlüğü temsil edişi kitaptaki en önemli metafor olarak adlandırılabilir.Bana kalırsa kesinlikle okuyun derim.Harika bir kitaptı ben çok beğendim sevgilerle ve sağlıcakla kalın.
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ketebe Yayınları · 202187,5bin okunma
·
100 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.