Freida'nın En İyi Kitabı!
9/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2025 22. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2025 11:13
Selamlar dostlar.Yazarından okuduğum 4.kitap olan Hizmetçi kitabının incelemesine hoş geldiniz! Öncelikle incelemenin ilk kısmı spoiler içermeyecek,sonrasına uyarı koymuş olacağım. -SPOİLERSIZ YORUM- Winchester’ların evi,zengin,büyük ve evin annesi Nina Winchester tarafından sürekli dağıtılan o ev. Ana karakterimiz Millie,yıllar süren hapishane mahkumluğu sonrası artık özgürdür ve bir iş bulması gerekmektedir. Bulduğu iş, Winchester ailesinin evinde hizmetçilik yapmaktır. İşe başladığında ona kalması için evin tavan arasındaki oda verilir.Oda dışarıdan kilitlenebildiği için Millie çok kuşkulansa da,muhtaç olduğu bu işte çalışmak zorundadır. İlk andan itibaren Nina’nın tavırlarını çok rahatsız edici bulur ve mahallede yayılan dedikoduları da duyduğunda Nina’nın bir zamanlar akıl hastanesinde yattığını öğrenir. Nina’nın kocası Andrew ise çok kibar bir o kadar da yakışıklıdır. Millie gün geçtikçe Nina’nın her daim dağıttığı evi toplamaya,Nina’ya daha çok sinir olmaya ve beklenmedik bir şekilde Andrew’e daha çok hayran olmaya başlar. Evin kızı Cecelia ise her zaman eski kıyafetler giyen,Millie’nin çok garip bulduğu küçük bir kızdır. Ve bir gün her şey tepetaklak olur. Öncelikleee,ben kitabı diğer Freida kitaplarından daha çok sevdim çünkü diğer kitaplarında( Sakın Yalan Söyleme, D Koğuşu) yazılmak için yazılmış olan ve bolca mantık hatası içeren ters köşeler bazen rahatsız edici olabiliyordu.Bu sefer bununla çok karşılaşmadım,ters köşeler gayet yerinde ve güzeldi. Ve yazar hakkında şunu düşünmeye başladım,daha kalın kitaplarda ve seri olan kitaplarda daha rahat yazıyor. Yani vereceği her şeyi ve tüm bilgileri hızlı hızlı değil,yavaş yavaş ama sizin sayfaları çevirmekten kendinizi alıkoyamayacağınız şekilde veriyor ve yazar bu hali daha iyi yapmış. Ayrıca dikkatimi çeken bir diğer nokta da bu sefer yazarın gerilimi ilk sayfadan vermeyip önce sizi buna hazırlıyor oluşuydu,diğer Freida kitaplarında ilk sayfadan bulunduğu ortamdan ortada hiçbir şey yokken hemen korkan ve en başta boş yere gerilen karakterler vardı. Yavaş yavaş ilerlemesi,gerilimin sonradan gelmesi bence daha iyi işleniyor çoğu kurguda tabii ki kurgudan kurguya değişiklik gösterebilir. Kitabın sonu da merak edici olduğu için hemen 2.kitabı okumak istiyorum açıkçası,ilk kitap kadar zevkli olmasını umut ediyorum. Kitabı okumayı düşünüyorsanız kesinlikle öneririm,şimdiden iyi okumalar. Sırada spoiler içeren yorumum var. Yaş Seviyesi: +14 Puanım: 9/10 Tahmini Okuma Süresi: Aslında kısa sürede okunur ama yoğun olduğunuz bir döneme denk gelirse 1 hafta sürebilir. Dili: Freida’nın diğer kitaplarında da olduğu gibi,akıcı. -SPOİLERLI YORUM- Kitabın başlarında herkes ve hatta Millie gibi Nina’ya çok sinir oldum. İlk başta fıstık ezmesi muhabbeti sonra okuldan alma olayı vs. daha da köpürdüm. Andrew ve Millie ilişkisini hiç desteklemesem de yine de olduğunda daha rahat okuyacağımı düşünmüştüm,kurtuldular şu kadından(Nina’dan) gibi. Ama Millie kilitli kaldığında ilk düşündüğüm şey,Nina gibi Andrew de deli,bunlar çift olarak akıl hastanesine girip çıkmışlar oldu. Çünkü Freida sever çift halinde deli yazmayı shfgdfhshgfh Nina bölümlerini okurken fazlasıyla üzdü beni durumu,Andrew’in onu tavan arasına kilitlemesi,Nina’nın gittikçe daha da kötüleşmesi. Ama Nina gerçekten akıllı bir karakter olduğundan ötürü,planını fazlasıyla mantıklı buldum. İşleyeceğini de düşündüm çünkü Andrew bu plana kurban olacak bir karakterdi. En acısı ise bu bir kurgu olsa da,bu eziyeti çeken bir çok kadın var ülkemizde. Ve hatta dünyada. Bu üzücü hatırlatmadan sonra kitaba dönüyorum,Millie’nin sabıka kaydını Nina’nın bilmemesine şaşırmıştım ama onun Andrew’i öldüreceğini düşünmesi,planının bir parçası olması… Dostlar bu akıllıca planlanmış bir plandı. Plan güzelce işledi evet ama tek sevmediğim nokta,Nina’nın Millie’yi cehenneme bırakmasıydı.Evet ona güveniyordu,evet Andrew’i öldürebileceğini de düşünmüştü çünkü zaten sabıka kaydı vardı ama yine de biraz sorumsuz bir haraketti. Sonrasında Millie’ye bir şey olmasından korkmasıyla birlikte(aslında ona da Enzo diyor) eve gitmesi en mantıklı olan şeydi. O yüzden burdan puan kırmıyorum,karakterler hata yapabilir önemli olan bunun övülmemesi veya bunun düzeltilmesi bence bir kurguda. Andrew’in cezalandırma taktiğini annesinden öğrenmiş olması,işte bu da bir hayat gerçeği. Andrew’in cenazesinde Evelyn’nin(annesi) Nina’ya dişlerini çektiği için tebrik etmesi,onu cezalandırması sonucu ona teşekkür etmesi belki bana garip gelebilirdi ama bugün bir annenin,canice kızını katledip sonra intihar süsü vermesi haberini gördüğümde kitaptaki hiç garip gelmedi maalesef. Hayatta bunlar da var,maalesef. SPOİLER BİTTİ Umarım incelemem yararlı olmuştur,kitabı okuduysanız fikirlerinizi, okumadıysanız da konu hakkındaki yorumlarınızı bekliyor olacağım. Okuduğunuz için teşekkür eder,bol kitaplı günler dilerim<3 -inciküpeli 10.04.25
HizmetçiFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 202311,6bin okunma
·
660 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.