8/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
Edens ailesinee o kadar veda etmek istemiyorum ki çocuklarının çocuklarının kitapları çıksa dahi okurum. Öyle toksik bir şekilde bağımlıyım bu aileye. Ama yalan konuşmak istemiyorum serinin üçüncü ve dördüncü kitaplarını hiç beğenemedim. Çünkü o kitaplardaki erkek erkek karakterlere bir türlü ısınamadım. İlişkileri bence toksikti ve hareketleri de hiç hoş değildi. Açıkçası benim için en büyük eksi Edens ailesine olan önyargılarıydı. Mateo ve Vera’nın kitabına gelirsek. Vera’nın gerçekten geçmişte yaşadıkları çok korkunç şeylerdi. Annesinin yaptıkları babasının bu suçu üstlenmesi yıllarca dağda yaşamaları bunlar çok büyük travmalar içeren olaylardı. Ayrıca söylemeden edemeyeceğim bu benzerliği bilenler varsa fark etmişlerdir Vera’nın annesinin işlediği cinayet zindan Adası’ndaki olaya çok benziyor. Orada da kadın çocuklarını gördü boğuyordu ve direk aklıma o geldi. Mato‘ya gelirsek ben açıkçası Mateo‘yu diğer kitaplarda birtık daha böyle Çapkın serseri biri olarak düşünmüştüm hani ailemin son çocuğu diğerleri daha olgun vs diye. Ama Mateo beni bu konuda biraz şaşırttı hiç öyle bir karakter değildi. Bu soyledigim çok zalimce ama çocuğunun annesinin ölmüş olmasını birtık sevdim çünkü eğer öyle olmasaydı o da gelirdi kesin böyle bir şeyler yaşanırdı falan o gereksiz dramalar yaşandığı için çok mutluyum. Zaten ciddi bir ilişki değilmiş yani. Kitabın havası çok soft bir havaydı kesinlikle birbirlerine karşı çok naziklerdi çok böyle yani kırmaktan çok korkuyorlardı birbirlerini. Sadece ben kitabın havasına göre Mateo’nun Vera’nın ilk duygularını fark ediş şeklinin böyle olmaması gerektiğini düşündüm. Çünkü kız uzaktan uzaga üç yıl boyunca onu sevdi ve gerçekten çok saf çok masum bir aşkı vardı, gidip barda onu öpünce aşkının masumiyeti gitti demiyorum. Ama hani mesela yazar şunu da yazmış olabilir hani hiç alkol almadı evet ilk alkol aldığında gitti bunu yaptı falan tarzı bir hani Vera‘dan beklenmeyecek bir çılgınlık gibi de yapmış olabilir. Ama ben böyle daha duygusal bir fark ediş bekliyordum kitabın havasına göre ya da bana göre. Kitabı genel olarak çok sevdim dediğim gibi Edes ailesine veda etmeyi hiç istemiyorum bu hayatta gelin gitmek istediğim aileler sıralamasında ilk beşteler. Böyle bir sıralama neden var bilmiyorum??? Son kitabı da bitirdiğimize göre gerçekten çok güzel bir seriydi genel olarak sevmediğim yanları olsa da sevdiğim yanları daha ağır basıyor o yüzden kesinlikle herkese tavsiye ederimm. Bir de Mateo‘nun Alaska’ya gidip uçak sürmesi size bir kitabı hatırlattı mı? Bana çok fazla hatırlattı Allah aşkına Alaska’ya giderken serisinin ikinci kitabı tam olarak nerede bilen biri söyleyebilir mi??
Sable ZirvesiDevney Perry · Ren Kitap · 2025419 okunma
·
533 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hahahah😂gerçekten Alaska’ya Giderken serisinin devam nerde😂😂
Nazlı
Gönderi Sahibi
Gören varsa söylesinn👀