8/10
·282 syf.··
2024 111. kitabı
Gece Yarısı Kütüphanesi Matt Haig Hayatımız seçimlerden oluşur. Bazılarından memnun olurken bazılarından pişmanlık duyarız. Geçmişte yaptığımız bazı hataları veya seçimleri değiştirmek isteriz. Eğer farklı bir seçim yapmış olsaydım hayatım nasıl olurdu diye düşündüğümüz çok olmuştur. İşte kitap tam olarak bunu anlatıyor. Kitap çok ünlü ve çoğunluk tarafından sevilen bir kitap. Ben de bu çoğunluk içerisindeyim. Kitabı çok beğendim. Konusu çok güzel, anlatımı akıcı ve verilmek istenen mesaj çok güzeldi. Karakteri kendime çok benzettiğim ve ilk sayfadan itibaren düşüncelerimiz çok benzer olduğu için okurken hiç zorlanmadım ve akıp gitti. Kitabı genel olarak beğendim ve popüler olmayı hak ettiğini düşünüyorum. Dediğim gibi verilmek istenen mesaj çok güzel. Hayatın bize neler getireceği asla bilemeyiz. Hayatımız ne kadar kötü olursa olsun o bizim hayatımız ve her yaşam umut doludur. Sadece çaba göstermeye devam etmeliyiz. Şuan kötü bir dönemde olmamız ileride de aynı şekilde devam edeceği anlamına gelmez. Pes etmemeli ve geçmişten pişmanlık duymamalıyız. Bunlar okura geçmesi istenilen düşünceler. Zaten kurgunun amacı da bu. Kitap bu mesajı çok güzel vermiş bence. Tek sorun şu ki bu mesaj bana geçmedi. Bu tamamen benimle alakalı bir sorun, kitap gerçekten çok güzel. Ama benim düşünceme göre, eğer hayatım artık son vermek istediğim kadar berbatsa ölüm, bana o hayatı düzeltmeye çalışmaktan daha cazib bir sonmuş gibi geliyor. Hiç bir işte başarılı olamamışım, her konuda kaybetmişim, hayatta ne bir amacım var, ne değer verdiğim biri ne de bana değer veren biri. İntihar etmişim ve bana sonsuz yaşam deneyimleme şansı verilmiş. Bunların hiç birinden memnun olmayıp, hepsinde bir kusur bulup yine eski hayatıma dönmek benim yapacağım bir seçim olmazdı. Eski hayatımı yaşadığım diğer tüm yaşamlara tercih etmezdim. O yüzden dediğim gibi kitap gerçekten çok güzel ama benim olaylar olduktan sonraki fikirlerim ile yazarın vermek istediği düşünce uyuşmadığı için kitap bana geçmedi. Kişiye hayatı sevdirmesi ve geleceği için umutlu olması amaçlanmış ama ben bunlardan hiç birini hissedemedim. Aksine kitabın başındaki gibi karamsar ve umutsuz olmaya devam ettim. Şu alıntı mesela benim kitapta en haklı bulduğum alıntı: Hangi dalın gittiği yolu seçersek seçelim, yine o çürümüş ağacız. Ben hayatta çok şey olmak istedim. İstemediğim şey yoktu. Ama hayatınız çürümüşse, siz ne yaparsınız yapın, yine çürümüş kalacak. Yine de yazım dilini ve düşünce tarzını çok beğendim. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Yazarın diğer kitaplarını da kesinlikle okuyacağım.
1000Kitap
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,5bin okunma
·
68 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.