Sahipleniş...
9/10
·252 syf.··
2025 18. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2025 19:22
Zevkle okudum. Aslında ismi nedeniyle yeşilçam filmlerinde işlenen tarzda bir kan davası hikâyesi okuyacağımı düşünmüştüm. Fazla kaos ve vahşet içeren şeylerden hiç hazzetmediğim için kitaba okuyup bitirme havasında başladım. Fakat çok farklı, enteresan bir konu işlemiş yazar. Kitap Ömer'in, ölmek üzere olan bir doktorun kapısına dayanıp onu gayet uzak köyündeki çocukları tedavi etsin diye ikna etmeye gelişiyle başlıyor. Sonrasında ise bu doktorla samimiyet kurunca ona başından geçenleri anlatmaya başlıyor ve biz de asıl hikâyeyi okumaya o zaman başlıyoruz. Ömer kimi kimsesi olmayan bir adamdır. Asıl mesleği öğretmenliktir fakat milli mücadele dönemi itibariyle uzun yıllar boyunca askerlik yapmış, subay olarak ülkeye hizmet etmiştir. Artık vazifesini tamamlayıp geri döndüğünde ise kendi memleketine dönmeden önce trenin mola verdiği bir yerde eski bir arkadaşıyla karşılaşınca onun hatırına birkaç gün daha burada kalır. Aslında burada kalmasının daha kuvvetli sebebi askere gitmeden önce evsiz, kimsesiz bir kız çocuğuna yaptığı kısa süreli babalığın onu etkilemiş olması ve o kızı tekrar bulma arzusudur. Konu boyunca bu kız çocuğuna sürekli değinmiş yazar. Siz de tıpkı Ömer gibi o kızın bir yerden çıkmasını bekliyor ve akıbetini merak ediyorsunuz. Fakat yazarın kız çocuğuna değinmesindeki asıl neden konuyu bu çocuk etrafında şekillendirmek değil, bu çocuğun Ömer'deki babalık yapma arzusunu ve bu arzu sayesinde kıyamadığı, sahiplendiği çocuklarla olan hikâyesini işlemek. Ömer'in bir iki gün daha kalmaya ikna olduğu bu beldede Yukarı Sazan ve Aşağı Sazan adında birbirine düşman iki köy vardır. Yazar bu iki köy arasındaki düşmanlığın nedenlerini onların gözünden makul gözüken sebeplerle işlerken bir yandan da kinlerinin onları nasıl insanlıktan çıkardığını gözler önüne serer. Kitapta asıl konu olarak iki köyle de bağlantısı olan ( annesi bir köyden babası diğerinden) ve sonrasında kimsesiz kalmış çocukların iki köy tarafından da istenmeyişi neticesinde bu çocukların küçük bir eşkıya çetesi kurması, yakalandıklarında ise Ömer'in onları sahiplenmesi işleniyor. Bu çok güzel bir sahipleniş ve daha da güzeli onların da Ömer'i sahiplenişi. Kısaca özetlemek gerekirse işlenen konunun temelinde kan davası var ama bu bir vahşet romanı değil; garip, heyecanlı, sıcak bir kurgu. Okumanızı tavsiye ederim.
Alıntı
Kan DavasıReşat Nuri Güntekin · İnkılap Kitabevi · 2009857 okunma
·
641 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.