Puan vermedi·200 syf.··
2025 21. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2025 01:33
Aynı gökyüzüne bakıyorlardı; ama kiminin kalbi ısındı kiminin gözleri doldu. Duyulan sadece bir kelimeydi belki; ama kimi umut dedi kimi veda sandı. Olan oldu ; ama herkes evine bambaşka hikayelerle döndü. Kitapta farklı ve güzel olan bir şeyi naçizane yukarıdaki paragrafla anlatmaya çalıştım. Yaşanan olaylar herkese aynı sonuçları, duyguları … yaşatmıyor. Şermin Yaşar da bu durumu çok güzel ele almış. Kitapta yaşanılan olaylar hemen hemen her karakterin gözünden anlatılmış. Yaşanan olay aynı ama onlarca insan ve o insanlarda uyandırdığı birbirinden farklı onlarca duygu. Söyleme Bilmesinler, Şermin Yaşar’ın duygu yüklü anlatım tarzını gözler önüne serdiği; içsel hesaplaşmaları, geçmişin izlerini ve insanın kendine bile itiraf edemediği gerçekleri mercek altına aldığı etkileyici bir eser. Kitap, farklı yaşlardan ve yaşam biçimlerinden gelen kadınların hikâyelerini odağına alıyor. Her bir hikaye, bir sırra, bastırılmış bir duyguya ya da söylenememiş bir gerçeğe dokunuyor. Bu yönüyle kitap, adeta bir sır kutusu. Açıldıkça içinden tanıdık duygular, geçmiş kırgınlıklar ve iç sesler çıkıyor. Kitabın dikkat çeken bir diğer yönü de anlatımın şiirselliği. Cümleler bir iç monolog gibi akıyor; bazen bir anne sesiyle, bazen bir çocukluk anısıyla, bazen de sessiz bir isyanla. “Söyleme bilmesinler” cümlesi ise hem bir savunma hem bir kabulleniş gibi kitabın ruhunu özetliyor. Yaşar’ın yalın ama derin diliyle, okur kendi iç dünyasında bir yolculuğa çıkıyor. Çünkü bazen en çok, söylenemeyenler anlatıyor insanı. Sonuç olarak, duygu yükü konusunda ağır olmasından dolayı ilerlemekte zorluk çeksem de beğenerek ve severek kitaplığıma eklediğim bir kitap oldu. Biraz entrika, biraz duygusallık olsun arada gözlerim dolsun arada da çekirdek çitleyip mahalle dedikodusu dinlemeye can atanlar gibi olayları dinleyeyim diyorsanız gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz.
Duygu ve Düşünce
Söyleme BilmesinlerŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202524,5bin okunma
·
736 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Emeğinize yüreğinize sağlık çok güzel özetlemişsiniz... 👌☕📚🍀
Fatih Kurnaz
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim 🙏🏻
Siz de kitap sonunda bu şarkıya en az bi kere uğrayanlardan oldunuz mu hocam 😌👇 youtu.be/r4veMifjOzg?fea...
Fatih Kurnaz
Gönderi Sahibi
Tam da şu anda “kitabımı bitirdim kahvesiyle” birlikte bu şarkıyı dinliyordum hocam 😊
Fatih Kurnaz afiyet olsun hocam kitap sonu tam anlamıyla iyi gidiyo şarkı:) sonda herkes ugramali, şarkidaki yorumlarda oldugu gibi 😊
Fatih Kurnaz
Gönderi Sahibi
HatçeE.. teşekkür ederim hocam 🙏🏻 kesinlikle şarkıya uğranmalı katılıyorum 😊