Öğretmenler tarafından okunması gereken kitaplar arasında yer aldığından beklentim fazlaydı ama kitaptaki yöntemlerin çoğu şuan çokça eleştirilen yöntemler ya da çok bilindik uygulamalar. Şu anda eğitim yöntemleriyle ilgi çok daha akıcı kitaplar var. Tüm bunların yanında yazıldığı döneme rağmen bireyselliğin önemini çok güzel anlatmış. Doğa eğitiminin önemini yine o dönemde böyle anlaşılır ortaya koymuş olması kitabı ayrı bir yeri olmasını sağlamış. Dönemin çocuk eğitimine bakışını görme açısından da okunabilir.