Türkiye'de iki tane silahlı güç var, öyle değil mi? Biri Türk Silahlı Kuvvetleri, diğer ise polis gücü. Bunların yetişme tarzları ve düşünce tarzları çok farkldır.
Bunun da Müslümanlıkla veya devrimcilikle bir alakası yoktur.
Askerin paradigması "dost-düşmana" göre şekillenir:
Dostun vardır, müttefikin vardır, düşmanın vardır. Müttefik de değişebilir, düşman da. Örneğin, 12 Eylül"'de beni kovalayan asker, 28 Şubat'ta bana karşı değildi. Niye? Laikim diye. Polisin paradigması ise sadece ve sadece "suçlu-suçsuz" ayrımına dayanır.