·334 syf.····Okunma: 17 Nisan 2025 23:33 bu kitap Tolstoy’un şu sözlerini anımsattı bana; “Bozulduğu zaman insandan daha korkunç bir yaratık yoktur.”
diğer tüm dinler gibi Hıristiyanlık ve islam dahil köleliği kaldırmamış, yasaklamamışlardır.
bu düşünülünce korkunç bir şey.
bilinen yazılı tarih ve son yüzyıllarda tanık olunan insanın insana renginden, ırkından ve inancından dolayı yaptıkları kötülükler tezahür edilebilir gibi değil.
Bu kitapta da ifade edildiği gibi dünya kötü bir yer olmayabilir ancak insanlar kötüler.
güzel bir kitap diyemeyeceğim, keşke anlatılanlar ve benzer olaylar hiç yaşanmamış, böyle bir kitap hiç yazılmamış olsaydı…