Puan vermedi·328 syf.····Okunma: 16 Nisan 2025 19:10 #okudumbitti
Kitabın orijinal ismi Thinner. Ama türkçeye falcı olarak çevrilmiş. Ne alaka? Gerçekten daha orijinal bir isim bulamadınız mı? O kadar alakasız olmuş ki kitap içeriği ile okurken bunu düşünmekten çoğu zaman kitaba odaklanamadım.
Kitabın konusundan üstünkörü bahsedecek olursam bir çingeneye çarpan avukatın çingenenin babası tarafından lanetlenmesini anlatıyor. Kitabın konusu bana yine Stephen King in yükseliş isimli kitabını hatırlattı. Belki çok yakın zamanlarda pes peşe okuduğum için belki de gerçekten çok benzer oldukları için aklıma direkt olarak yükseliş geldi. Bu sebeple de sanki sonunda ne olacağını biliyormuş gibi hissettiğim için kitap çok fazla hoşuma gitmedi. kitabın akışına kendimi bırakamadan okudum. Heyecan sıfırdı. King’den beklediğim bir performans değil. Böyle olduğu zaman beni hayal kırıklığına uğratıyor. Belki ben çok büyük bir beklentiyle başlıyorum okumaya belki de gerçekten bazı kitapları çok havada kalıyor. En azından daha farklı bir konu işlemesini beklerdim çünkü yükselişte de aynı şeyden bahsediliyor sadece sonu farklı ve olayın nasıl başladığına dair herhangi bir bilgi yok. Bu kitapta ise neden sonuç ilişkisi ile benzer bir olay farklı şekilde anlatılmış. - Yükselişte ki baş kahramanın yaşadığı olay ile bu kitapta ki karakterin laneti bire bir aynı. Ortaya çıkış ve işleyiş farkı var sadece.- Kitabın sonu yine bir çok kitabında olduğu ve çoğu okurun şikayetçi olduğu şekilde tamamen havada kalmış. Herhangi bir sonuç yok. Olay sonunda ne oldu, konu nereye bağlandı hiçbir şekilde bununla ilgili bir açıklama yok. Kitabın sonunu sizin tahmin etmeniz gerekiyor. Aslında king Okurlarının çoğunun alışık olduğu bir durum. Genelde çoğu kitabının sonunun herhangi bir yere Bağlanmıyor olmasından şikayetçi okurlar. Bazı kitaplarında sonunun bu şekilde bitmesini seviyor olsam da bazı kitaplarında bu şekilde olayları havada bırakmasından hoşlanmıyorum. Tıpkı bu kitapta olduğu gibi… Her şeyin çözüme kavuşmasını olayların sonuçlanmasını beklerken elimde koskocaman bir hiçle kalmak beni sinirlendirdi. Ne oldu, ne yaşandı, sonuç? Hiçbir şey yok. Beni hayal kırıklığına uğratan bir kitaptı. Belki zamanı değildi belki de zamanın geldiğinde okusam bile aynı şeyleri hissedecektim. Okumasam da olurdu dediğim kitaplar arasında yerini aldı. Konu güzel olsa da belki farklı bir şekilde işlense ve sonuca bağlansa daha heyecan verici olabilirdi. Bir diğer konu ise betimlemeleri. Bence gereksiz yere çok fazla uzun tutmuş bazı konuşmaları bazı betimlemeleri. Okurken sıkıldım, bir an önce bitsin diye beklediğim ve sonunu merak etmediğim bir kitap oldu ilginç bir şekilde. Okumasanız da olur diye düşünüyorum.