Kitap gayet akıcı ve yazarına bakmadan Ahmet Ümit yazmış diyebilirsiniz çünkü genelde kitapları iki koldan ilerliyor. O konu hakkında bilgiler veriyor. Bu kitapta ise gençliği solcu kavgalarında adalet özgürlük uğruna harcanmış bir karakter. Diğer tarafta ise bir duası okunmamış ölmüş bir genç. Kimi tarafindan bir pir kimi tarafindan cahil bir genç kimi tarafından ise bir şeytan olarak görülüyor. Kitabın sonunda buna vurgu yapılıyor tabut açıldığında işte bu diye bağırıyor, İNSAN NE GÖRMEK İSTERSE ONU GÖRÜYOR diye.