·481 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Nisan 2025 00:42 “Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur, en güçlünün peşinden gidilmesi ise kaçınılmazdır. Gücü olmayan adalet acizdir; adaleti olmayan güç ise zalim. Gücü olmayan adalete mutlaka bir karşı çıkan olur, çünkü kötü insanlar her zaman vardır. Adaleti olmayan güç ise töhmet altında kalır. Demek ki adalet ile gücü bir araya getirmek gerek; bunu yapabilmek için de adil olanın güçlü, güçlü olanın ise adil olması gerekir. Adalet tartışmaya açıktır. Güç ise ilk bakışta tartışılmaz biçimde anlaşılır. Bu nedenle gücü adalete veremedik, çünkü güç, adalete karşı çıkıp kendisinin adil olduğunu söylemişti. Haklı olanı güçlü kılamadığımız için de güçlü olanı haklı kıldık.” En sevdiğim alıntıdan sonra gelelim düşüncelerime. :) Kitabın konusu o kadar iyiydi ve o kadar akıcıydı ki, hangi kelimeyle nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum doğrusu hislerimi. Ne söylesem hakkını veremem gibi hissediyorum. Tek söyleyebileceğim şu ki; konusunun içinde sıkmadan, bunaltmadan, öyle bir tarzda tarih ve edebiyat dersleri veriyor ki, “Tam bir ustalık eseri” diyorsunuz okurken. Lütfen okuyun, okutturun!