Kısacık bir kitap olmasına rağmen, içine bir çocuğun hayatını sığdırdığı için belki de, birçok yönden okuru etkileyen bir kitap Sadako. Öncelikle küçük kızımız Sadako'nun enerjisi, önünde uzanan geleceğin olasılıklarını gösteriyor bize. Kitabı okurken ve sonunu bilirken, okuru en çok çarpan bu oluyor sanırım. Çünkü bir çocuk bu dünyadan gittiğinde tüm o olasılıklar yok oluyor. Geleceğin en güzel parçalarından birisi siliniyor.
Diğer etkileyici ve mesaj veren yanı ise, Sadako'nun asla umudunu kaybetmemesi, yaptığı kağıttan turna kuşları ile mücadelesine devam etmesi. Onların inancına göre; bin turna kuşu katlayabilenlerin dileği kabul oluyor. Tamamen güçten düşene kadar katlamaya devam ediyor...
Kitabın sonunda, yazarın ve kitabın ortaya çıkış hikayesi var. Ayrıca bir turna kuşu nasıl katlanır, bu da görsellerle anlatılmış. Tüm bunlar ise kitabı bütünleştiren detaylar. Kesinlikle her yönüyle etkileyici ve okunması gereken bir gerçek hayat hikayesi. Sadako'nun heykelinin kaidesine kazınan şu sözler, her birimizin en büyük dileğidir eminim: "Bu bizim haykırışımız,
Bu bizim duamız;
Hâkim olsun dünyaya barış!"