Yaşadığı hayatın olumsuzluklarına rağmen, henüz Pedagoji de doğmadan, kendi iç dünyasını dinlemesi ve başarılı bir doktrin gerçekleştirmesi; özellikle de Felsefe ve Psikoloji alanları için bir örnek teşkil etmesi kitabı özel kılıyor.
Kapağına bakınca öykü kitabı zannına kapılmıştım. Fakat okuduktan sonra bakınca kapak resminin felsefe ve düşünce kitabına ne kadar yaraşır olduğunu gördüm. Yazar iç dünyasını inceliyor demiştim ya, kapağında gördüğünüz gibi sanki kendi içindeki merdivenle, bir bir beynine ve kalbine ulaşıyor. İnsanın yalın bir biçimde kendini yetiştirmesi, incelemesi ve yollar geliştirmesi mümkünmüş öğretisini okudum sanki, 45 kuralı ile bizlere de iz bırakmış oldu. Ben çok sevdim
Hacmi küçük, içeriği büyük