6/10
·432 syf.··
2025 92. kitabı
Benim de iki kardeşim olmasından sebep kitabın sonuna kadar kafamda ''Ben olsam ne yapardım?'' sorularının dönmesine sebep olan kitap. Çok değişik bir kurguya sahip olmasa da hatta bence gizem ve gerilim bakımından oldukça yetersiz olsa bile bu kitabı aslında hem ahlaki hem de duygusal açıdan bir sorgu niyetinde okunursa daha verimli olabileceğini düşünüyorum. Kardeşlerim için ne kadar ileriye giderdim? Siz ne kadar ileriye giderdiniz? Bir de kitapta abisi ile Frannie ilişkisini öyle bir anlatıyordu ki hem Cathy için üzüldüm hem de olay çok daha farklı bir yere evrilcek sandım. Yani bu kadar tense bir ilişkiye gerek yoktu bence biraz abi-kardeş ilişkisini aştığını ve aile kavramı dışında olduğunu hissetsem de öyle bir şey olmaması güzeldi. Bir de bu yazarın genel olarak karakterlerin neredeyse hepsinin gözünden anlatma huyu biraz yoruyor insanı. Bu kadar gerek yok bence, özellikle önceki kitabı Yanlış Yer Yanlış Zaman aynı sıkıntıyı yaşamıştım bu kitapta da devam ediyordu. Mesela Joe'nun karısı Lydia'nın bölümleri olmasa kitapta çok da büyük bir eksiklik olmaz gibi geliyor. Bir de kitabın ortasında geçmişi değil, günümüzden bahsettiği kısımdaki karakterin kim olduğunu saklamaya çalışıp son bölümde açıklama ve büyük süpriz kısmı çok çok bariz olduğundan çok yavan ve kötü duruyordu açıkçası yani of tamam hadi anladık diyerek okudum diyebilirim. Yani çok şiddetle tavsiye etmesem de eğer yazarı seviyor ve çok merak ediyorsanız okunabilir ama özellikle bunu mutlaka okumalısınız diyemem. Kitapla kalınız.
O GeceGillian McAllister · Olimpos Yayınları · 2023343 okunma
16 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.