Puan vermedi·456 syf.··
2025 27. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Mayıs 2025 21:53
En Hüzünlü Eylül- Osman Balcıgil Kitap 1950'lerden başlayıp 6-7 Eylül olaylarına kadar Türk ve Rum iki ailenin dostluklarını ve dönemin İstanbul'unu anlatıyor. Bir dönem kitabı olduğu için gerçeği akıcı bir biçimde bize aktarmış Osman Balcıgil. Can evimizden vuracak ayrıntıları çekinmeden, suçlunun kim olduğunu direkt bir şekilde yazmış. Olayların olduğu zamanlardaki gazete küpürlerini, her gazetede neler yazdığı şeklinde ardı ardına bizimle paylaşarak, dönemin yandaşını da çok iyi anlamamıza yardımcı olmuş. Zor kitapların (alt metni derin, üzerine çok fazla düşünme isteyen) sonrasında kitap benim için bir nefes alma fırsatı oldu. Eleştireceğim değil de bence eksik olduğunu düşündüğüm nokta karakterin derinine , yaşadıklarına çok fazla girememek oldu. Ama bu da konuya yoğunlaşmak, konudan uzaklaşmamak için bilinçli bir tercih olabilir. Güzel bir tarihi kurgu idi. Gerçekleri tekrar bu kadar net okumak, kitapta okuduklarımın günümüzde de değişmemesi ciddi anlamda üzdü beni. Sonu biraz hızlı bitti ama ajitasyon kısmına girmeyi de istememiş olabilir yazar. Söyleşide sormak üzere not alındı. Okudum, okuyun efendim.En Hüzünlü Eylül- Osman Balcıgil Kitap 1950'lerden başlayıp 6-7 Eylül olaylarına kadar Türk ve Rum iki ailenin dostluklarını ve dönemin İstanbul'unu anlatıyor. Bir dönem kitabı olduğu için gerçeği akıcı bir biçimde bize aktarmış Osman Balcıgil. Can evimizden vuracak ayrıntıları çekinmeden, suçlunun kim olduğunu direkt bir şekilde yazmış. Olayların olduğu zamanlardaki gazete küpürlerini, her gazetede neler yazdığı şeklinde ardı ardına bizimle paylaşarak, dönemin yandaşını da çok iyi anlamamıza yardımcı olmuş. Zor kitapların (alt metni derin, üzerine çok fazla düşünme isteyen) sonrasında kitap benim için bir nefes alma fırsatı oldu. Eleştireceğim değil de bence eksik olduğunu düşündüğüm nokta karakterin derinine , yaşadıklarına çok fazla girememek oldu. Ama bu da konuya yoğunlaşmak, konudan uzaklaşmamak için bilinçli bir tercih olabilir. Güzel bir tarihi kurgu idi. Gerçekleri tekrar bu kadar net okumak, kitapta okuduklarımın günümüzde de değişmemesi ciddi anlamda üzdü beni. Sonu biraz hızlı bitti ama ajitasyon kısmına girmeyi de istememiş olabilir yazar. Söyleşide sormak üzere not alındı. Okudum, okuyun efendim.
Edebiyat
En Hüzünlü EylülOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 20243,721 okunma
·
62 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.