·192 syf.····Okunma: 08 Mayıs 2025 17:16 Simyacı... Ne güzel bir kitap ama. Kitabı az önce bitirdim. Beni içine çekmeyi başaran, merakla okumayı devam ettirdiğim nadir kitaplardan biri oldu. Kitabın içinde çok sayıda alıntılanmaya değecek cümle vardı. Hepsini buradan paylaştım, bakabilirsiniz <3 Açıkçası "Simyacı" kitabına biraz önyargılıydım. Sebebi ise bu kitabı önceden yarım bırakmıştım (ki yarım bıraktığım kitaplara tekrar başlamaktan çok hoşlanmam.) ve bu oldukça kült bir kitap olup herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap olarak gösterilmesiydi. (ki bundanda pek hoşlanmam.) Ama artık kitabı bitirdim ve benim için de gerçekten etkileyici bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu arada kitabın konusunu direkt atladım. Ondan da bir kısaca bahsedeyim: Kitap, Santiago adında bir delikanlının Mısır piramitlerindeki gizli bir hazineyle ilgili bir rüyayı iki defa görmesi sonucu kişisel menkıbesini gerçekleştirme yolundaki yaşam hikayesini ele almakta. (Fakat Santiago sonlara doğru gerçek hazinenin yolculuğun kendisi olduğunu anlıyor.) Ayrıca birçok kişinin incelemelerinde kitabı öğütlü cümlelerle boğmasından yakındığını gördüm. Ve bundan dolayı sıkıcı bir kitap olduğunu söyleyenler de olmuş. Açıkçası bunu gördüğümde epeyce bir şaşırdım. Bence yazar öğütleri cümlelerle çok iyi bir şekilde harmanlamış ve bu güzel öğütleri sıkıcılıktan kurtarmış. En azından benim deneyimim böyle oldu. Ve kitabın içindeki aşk kısmının kitaba çok yakıştığını, renk kattığını düşünüyorum. Kitabı okurken keşke kitapta aşk konusu da olsa diye düşünmeden duramıyordum ki güzel bir şekilde eklenmiş :)
Ayrıca kitapta sonradan rastlantısal olarak fark ettiğim, güzel, hoşuma giden bir duruma rastladım. Kitabın 46. sayfasında şöyle bir bölüm var: "Rüzgarın özgürlüğünü kıskandı delikanlı ve onun gibi olabileceğini anladı. Kendisinden başka hiçbir şey engel değildi buna." Buraya kadar bir numara yok ama kitabın son kısımların doğru -177. sayfada- Santiago kendisine engel olmamayı başarıp gerçektende rüzgar oluyor: "Samyeli o gün daha önce hiç esmemiş olduğu gibi esti. Kuşaklar boyu Araplar, rüzgara dönüşen ve çölün en büyük muharip reislerinin savunduğu bir ordugahı az kalsın yerle bir eden delikanlının efsanesini anlattılar." Şahsen yazarın bu şekilde ileri sayfalara gönderme yapması pek hoşuma gitti. Bunu pek yerde görmedim ve bu yüzden paylaşmak istedim. Umarım hoşunuza gitmiştir. Mutlu kalın, pozitif kalın <3