MUSTAFA KEMAL'İN, MUTKİ AŞİRETİ REİSİ HACI MUSA BEY'E MEKTUBU: Tarih: 10.8. 1919-Erzurum Bu mektuptan sadeleştirilmiş bazı satırlar: "Muhterem Efendim, 2. Ordu kumandanlığında bulunduğum sıradaki pek önemli şartlarda aramızda oluşmuş olan kalbi bağın değerli hatırası daima bende saklıdır. Zatıalinizin eskiden beri devlet, millet ve vatan uğrunda fedakârlığınız, seçkin yardımlarınız herkesin alkışını kazanmıştır. Bitlis'in geri alınmasında orduya fiilen yaptığınız yardımlar, Mutki bölgesinin düşmana karşı korunmasında harcadığınız çabalar takdir ve şükranla hatırlanmaktadır.. Ne yazık ki düşmanlarımız bugün de, devlet ve milletimize karşı haince davranarak, memleketimizi tamamen parçalamak, islâm âlemi için asırlardan beri kanını veren milletimizin hakimiyet ve istiklâlini elinden alarak köle mevkiine düşürmek, atalarımızın bıraktığı anavatanda bir Ermenistan kurmak için uğraşıyorlar.. İstanbuldaki Hükümet, tümüyle güçsüzlük ve miskinlik içerisin-de yönetimin dizginlerini baş eğdiği düşmanlara bırakıyor. Müdafaa-i Hukuk Cemiyetlerinin katılımıyla Milleti birleştirmek ve hayatımıza kasdetmek isteyen düşmanlarımıza karşı kuvvetli bulundurmak maksadıyla Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Erzurum'da bir Kongre yaptılar. Kongre sizi de Temsil Heyetine seçti. Vatanımızın kurtuluşu için el ele vererek çalışa-cağımızdan dolayı büyük memnuniyet hissetmek-teyim. Vatan ve milletimiz için hayırlı gelecekler için dua eder, gözlerinizden öperim.. Mustafa Kemal" Atatürk'ün bu mektubunda övgü sözleri sarf etmiş olduğu ve 9 kişilik Temsil Heyeti'ne seçildiğini haber verdiği bu kişi Mutki aşiretinin reisidir. Bu şahıs 1923 yılında Erzurum'da kurulan ihtilalci Kürt Azadî Cemiyetinin kurucusu, Nasturi isyanında rol almış olan kişidir. 26 Mayıs 1927 tarihinde ise Mutki isyanı'nı çıkarmıştır. Bu gerçeği yukarıda verdiğim Kürt isyanları listesinde görmek mümkündür. Bütün bunların adı hainlik değilse nedir?
Sayfa 57 - Toker Yayınları·Kitabı okudu
Tarih
·
98 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.